Postanowiłam zamieścić na stronie swój plan rozwoju zawodowego, aby ktoś mógł z niego skorzystać, jesli zajdzie taka potrzeba. Sama szukałam pomysłów i sposobów na jego napisanie i wiem, ze to nie jest takie proste.
Nazwa i adres szkoły: Publiczne Gimnazjum im. Jana Kochanowskiego 26-670 Pionki ul. Leśna 1 Nauczany przedmiot: język angielski Długość stażu: 2 lata i 9 miesięcy Data rozpoczęcia stażu: 01.09.2006r. Przewidywana data zakończenia stażu: 31.05.2009r.
§ 8 ust. 2 pkt 1
Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły:
Lp.
|
|
Formy realizacji działań
|
Termin realizacji działań
|
Sposób prowadzenia dokumentacji/uwagi
|
1.
|
Doskonalenie warsztatu i metod pracy poprzez wzbogacanie pracowni językowej w nowe środki dydaktyczne.
|
- zakup planszy gramatycznych, plakatów, map
|
|
|
2.
|
Opracowanie i wdrożenie programów szkolnych kół zainteresowań.
|
- autorski program dla klas językowych 1-3
|
I rok stażu
|
program
|
3.
|
Organizacja i przeprowadzenie uroczystości szkolnych.
|
|
13.10.2006r.
|
Scenariusz akademii, zdjęcia
|
4.
|
Opieka nad salą 23.
|
- naprawa werticalle
- przemalowanie stolików krzeseł
- uaktualnianie wystroju sali zgodnie z kalendarzem wydarzeń
|
|
|
5.
|
Kursy i szkolenia.
|
- kurs pierwszej pomocy - kurs kierownika wycieczek - kurs w zakresie terapii pedagogicznej - formy pracy terapeutycznej dla uczniów i wychowanków - kurs języka francuskiego - kurs: oligofrenopedagogika - kurs komputerowy
|
I rok I rok II rok II rok
Cały czas III rok II rok
|
Zaświadczenia o ukończonych kursach
|
6.
|
Praca w kołach pozalekcyjnych.
|
- koła języka angielskiego dla uczniów zdolnych - koła język angielskiego dla uczniów słabszych - teatrzyk- przedstawienie w języku angielskim – Cinderella
|
|
Dzienniki lekcyjne
Dzienniki lekcyjne
Scenariusz przedstawienia, zdjęcia
|
7.
|
Propagowanie zdrowego trybu zycia.
|
- wycieczki szkolne: rowerowe, piesze, wycieczki do kina, teatru, muzeum, wycieczki kilkudniowe
|
Cały czas
|
Arkusze wycieczek
|
8.
|
Współpraca w komisji sztandarowej
|
-
|
I rok
|
|
9.
|
Promocja szkoły
|
- opracowanie lekcji pokazowych dla uczniów klas IV szkół podstawowych
|
I rok
|
Scenariusze lekcji
|
§ 8 ust. 2 pkt 2
Wykorzystywanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej:
Lp.
|
Cale i założenia
|
Formy realizacji działań
|
Termin realizacji działań
|
Sposób prowadzenia dokumentacji/uwagi
|
1.
|
Prowadzenie zajęć w pracowni komputerowej.
|
- lekcje prowadzone z wykorzystaniem internetu
- lekcje prowadzone z wykorzystaniem Słownika multimedialnego wydawnictwa Longman |
Przynajmniej raz w semestrze
Przynajmniej dwa razy w semestrze |
Wpis do harmonogramu zajęć pracowni komputerowej 18
|
2.
|
Prowadzenie i aktualizacja angielskiej wersji strony internetowej.
|
- wznowienie angielskiej wersji strony internetowej
- kalendarz wydarzeń szkolnych – sprawozdania uczniów z np.: rozpoczęcia roku szkolnego, rozgrywek sportowych, konkursów, itp.
- wprowadzenie kącika porad
- quizy dl odwiedzających stronę szkoły |
- I rok, I semestr
Cały czas
|
|
3.
|
Korzystanie z Internetu.
|
- prace domowe dla uczniów polegające na wyszukiwaniu wiadomości w Internecie ( w szczególności na stronach anglojęzycznych) |
|
|
§ 8 ust. 2 pkt 3
Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć:
|
Cele i założenia
|
Formy realizacji działań
|
Termin realizacji działań |
Sposób prowadzenia dokumentacji/uwagi |
1.
|
Prowadzenie lekcji otwartych dla innych nauczycieli.
|
- lekcje otwarte z język angielskiego
- lekcje wychowawcze |
|
Scenariusze lekcji otwartych |
2.
|
Praca w zespole przedmiotowym.
|
- opracowanie testów dla klas pierwszych
- opracowanie testów w ramach badań kompetencji z języka angielskiego:
dla las I
dla klas II
dla klas III |
|
|
§ 8 ust. 2 pkt 4 a
Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich:
|
Cele i założenia
|
Formy realizacji działań
|
Termin realizacji działań
|
Sposób prowadzenia dokumentacji/uwagi
|
1.
|
Współpraca przy opracowywaniu programu profilaktycznego.
|
- opracowanie scenariuszy lekcji profilaktycznych:
dla klas I
dla klas II
dla klas III
|
|
|
2.
|
Propagowanie działań przeciwdziałającym nałogom, patologiom.
|
- współpraca w ramach ścieżki prozdrowotnej (konkursy, |
|
|
3.
|
Opracowanie narzędzi diagnostycznych.
|
|
|
|
§ 8 ust. 2 pkt 4 c
Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych:
|
Cele i założenia
|
Formy realizacji działań
|
Termin realizacji działań
|
Sposoby prowadzenie dokumentacji/ uwagi
|
1.
|
Współpraca z MOK w Pionkach
|
- zorganizowanie autorskiej wystawy fotografii ptaków
- współpraca przy projekcie Off film (filmy fotografia) |
|
Sprawozdanie, ogłoszenie z Nad Zagożdżonką, zdjęcia |
2.
|
Promocja regionu.
|
- opracowanie albumu fotograficznego tras Puszczy Kozienickiej |
|
|
3.
|
Współpraca z PPP, policja, MOPS
|
- analiza przypadków (uczniowie biedni, potrzebujący pomocy, patologia)
- spotkanie z policjantem
- spotkania z pedagogiem szkolnym |
Cały czas
II rok
Przynajmniej raz w roku |
|
§ 8 ust. 2 pkt 4 d
Uzyskanie umiejętności posługiwania się językiem obcym na poziomie zaawansowanym, a w przypadku nauczycieli języków obcych - uzyskanie umiejętności posługiwania się drugim językiem obcym na poziomie zaawansowanym:
Lp.
|
Cele i założenia
|
Formy realizacji działań
|
Termin realizacji działań
|
Sposób prowadzenia dokumentacji/uwagi
|
1.
|
Uzyskanie umiejętności posługiwania się językiem francuskim na poziomie zaawansowanym
|
- kurs języka francuskiego |
|
Certyfikat ukończenia kursu |
§ 8 ust. 2 pkt 5
Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony:
|
Cele i założenia
|
Formy realizacji działań
|
Termin realizacji działań
|
Sposób prowadzenia dokumentacji/uwagi
|
1.
|
Rozpoznawanie i rozwiązywanie problemów edukacyjnych, wychowawczych
|
- opis i analiza 2 wybranych przypadków:
uczeń sprawiający kłopoty wychowawcze
uczeń mający kłopoty w nauce
uczeń wykazujący przemoc i agresję |
|
| |